Monday, July 6, 2009

Navman F20 Internal Memory

Thomas Resta, the "Brat"

"Cogito Ergo Sum"
painter's first solo
THOMAS IS THE "rascal"


Class in 1979, the innovative painter THOMAS REMAINS, the "rascal" , with his production artist, architect and builds a bridge between the comic book heroes in the round of the last century and cybernetic alien presences in contemporary cinema. In the kaleidoscope of spells that the writer gives us a native of Mott, the man breathes and swallows sand and earth, myth and fiction, reality e sogno, cinema e letteratura, vagiti risoluti e incertezze crepuscolari, poesia da Street Art e rigorismo d’Accademia, su coordinate cartesiane che centrano e debordano l’humus in cui TOMMASO è nato e cresciuto. Coerede di Cartesio, l’Artista brandisce e plasma il cogito - con cui la scuola fenomenologica designa l’autoevidenza esistenziale del soggetto pensante, cioè la certezza che il soggetto pensante ha della sua esistenza in quanto tale - e, sulla rotta di Svevo, sostituendo penna e calamaio con pennarello e smalto, fraziona e transustanzia coscienza e discernimento, esplorando l’inconscio rivelato e rivoluzionato da Schopenhauer e Freud.

L’itinerario di RESTA procede con disinvoltura e mestiere, sia sul piano formale, sia su quello ideologico, verso l’approfondimento di una visione della vita e di una concezione della pittura (e, più in generale, dell’arte) chiaramente definite sin dai primi graffiti, partoriti in tenera età. Poetiche e tecniche, con l’avanzare degli anni (relativamente pochi, in verità) si perfezionano, si precisano, acquistano spessore, per un lavoro di scavo che non rinnega il punto di partenza, lento, discreto, privo di voluttà narcisistiche. Come Montale (in poesia), il MONELLO trasmigra (su tela, legno o parete), rinvenendola negli oggetti, negli aspetti più ovvi, la condizione di un cosmico male di vivere: la sua pittura è consapevolezza della negatività, non-being, the non-fulfillment. Relies on the chain of relationships that analog sets off the spark and the ability to research solutions to the reality of experience to offer. Analyzing the ducts and masking the unconscious, taken apart and reinvented the daily horizon, with a pinch of irony and self-mockery, an anthropomorphic demons of Olympus, where the statue of his adolescence holds, new Atlantis, the stratified rocks of the psyche and taxes, because "There's a big mess! [And] I have not been. "

The Muse of Thomas investigates the entries and the reasons for a society devoid of any secure values \u200b\u200band beliefs, where "The Monster TV "eats the brain, and inspired works sometimes simple (but never simplistic), sometimes in complex construction, matrixiana memory, and often labyrinthine dream. The maze misteriosofico that appears to the viewer, young Theseus, is decorated with symbols that remains, sensibly, spreads on the canvas; codes that conceal and reveal (even in the form of rebus) the philosophy of the artist and giving discipline and order to disorder color of her brat. Host of numerous collective and EXPO ARTE di Bari (in 2007 and 2008), The "Pirate" Palagianello (TA) - the city where he lives and works - in 2007 he received the prestigious International Award ANTHONY VAN DYCK. "Cogito ERGO SUM "is the first solo exhibition at the Monell, THOMAS REMAINS, by the Cultural Hermes, the IV Edition HERMES ART FESTIVAL. A day will discuss the thesis at the Academy of Fine Arts of Bari


Luigi Pignatelli - October 13, 2008 Taranto

0 comments:

Post a Comment